V minulém článku jsem popisoval 5 TOP funkcí webu, které by měly být naprosto samozřejmé. Dnes navážeme dalším dílem tohoto mini-seriálu. Tentokrát se zaměříme na typy stránek, bez kterých se web prostě neobejde. Často se setkávám s tím, že je podnikatelé na svém webu nemají. A pokud ano, nejsou dobře „sestavené”.
Jestliže je váš cíl ještě výš, s webem jako takovým se nespokojíte a rádi byste si udělali vlastní eshop, týká se vás tento seriál také. Pro malé eshopy platí stejná pravidla jako pro web.
Možná vám to bude připadat směšné, ale opravdu velké množství lidí na svém webu úvodní stránku nemá. Často vidím jako úvodní stránku webu nastavený blog. Ono to není zas úplně špatně, když se věnujete primárně blogování a třeba prodej svých produktů nebo služeb neřešíte.
Pokud se ale díky webu snažíte zaujmou nové návštěvníky a časem je chcete přeměnit na zákazníky, je velká škoda úvodní stránku webu, na které můžete být kreativní a ukázat to nejlepší, nevyužít.
Blog by měl být primárně cestou, kudy se návštěvník na web dostane a na kterém ho zaujmete. Pokud bude návštěvník zvědavý, co dalšího děláte, bude se chtít prokliknout na vašem webu tam, kde toho zjistí nejvíce. A tím místem je právě úvodní stránka.
Jak by měla úvodní stránka vypadat, jak ji sestavit a co všechno na ní máte mít? Tomu všemu se podíváme na kloub už v příštím článku.
Návštěvníky zajímá, s kým mají tu čest. Na to se skvěle hodí stránka popisující váš příběh. Příběh o tom kdo jste, jak jste se dostali k tomu co děláte, jakou máte vizi, cíl a jakými překážkami jste si na své cestě prošli.
Buďte osobití a pravdiví, nesnažte se za každou cenu napsat slohovou práci. A používejte obrázky. Samozřejmě své vlastní, na kterých budete vidět. Tady se opravdu nehodí používat obrázky z fotobanky.
Předpokládám, že vaším cílem na webu je ukázat, co ve vás je, jaké služby nebo produkty můžete lidem nabídnout. I taková stránka na webu nesmí chybět. I tady platí, že nemá cenu snažit se vytvořit slohovou práci. Buďte struční a používejte obrázky.
Vytvořte si stránku s jakýmsi katalogem, ve kterém bude vidět, jaké produkty nebo služby nabízíte. Pokud je potřeba informace více rozepsat, využijte k tomu další podstránku věnovanou už jen tomu konkrétnímu produktu nebo službě.
Moderní nástroje jako třeba Mioweb jsou na to připravené. Najdete tady element Katalog, ve kterém si všechno připravíte za pár minut. Nadpis, krátký popisek, obrázek a proklik na detaily. To je prostě ideál.
A pokud chcete přímo eshop, tak místo této stránky bude klasický eshopový katalog s produkty, možností filtrování, vložením zboží do košíku, zobrazením detailu apod. I to Mioweb umí.
Asi nechcete, aby váš web byl jen obyčejnou vizitkou. Představte si, že máte stánek se zmrzlinou. Postavíte ho uprostřed lesa a čekáte, že se něco stane. Když nikomu neukážete, kde ten stánek je, asi moc zmrzliny neprodáte.
Musíte být vidět. A právě na to je skvělý blog.
Pište vlastní blogové články a sdílejte je do světa. Využívejte sociální sítě a časem klidně i placenou reklamu. Váš web budou mít rádi jeho návštěvníci a díky sdíleným odkazům i vyhledávače. Blog je za mě tím nejlepším přirozeným způsobem, jak přivést na web návštěvníky.
Dalším zajímavým benefitem blogu je ten, že lidem ukážete, že jste odborník na správném místě.
Budete se divit, ale i tak samozřejmé informace, jako jsou ty kontaktní, často na webu podnikatelů chybí. Už jsem viděl, že kontakt na webu nebyl vůbec. A když už byl, stránka s kontaktními informacemi byla tak schovaná, že se k ní uživatel musel sáhodlouze proklikávat.
Lidé jsou zvyklí hledat kontakt přímo v menu. Vpravo nahoře. Vložte sem odkaz na stránku, kde lidé najdou vše potřebné, aby se s vámi mohli spojit.
Základní kontaktní údaje uvádějte také do patičky. I tady lidé často hledají.
To jsou další dvě stránky, které na webu musíte mít. Pokud nabízíte své služby nebo cokoliv prodáváte, obchodní podmínky slouží pro jasné vymezení práv a povinností mezi vámi a vašimi zákazníky. Na internetu najdete různé vzory obchodních podmínek, které si jen upravíte podle sebe. Vždy je ale dobré nechat si udělat korekturu od právníka, abyste měli jistotu, že je vše v pořádku.
Jakmile na webu nějakým způsobem pracujete s osobními údaji, jakmile máte na webu webový formulář pro stažení ebooku, objednávkový formulář apod., stáváte se správcem osobních údajů. V souvislosti s GDPR je potřeba návštěvníky informovat o tom, kdo jste, jaké údaje zpracováváte a proč to děláte. Právě k tomu je potřeba další stránka, na které všechny tyto informace uvedete.
Opět můžete využít řady vzorů, které si jen upravíte podle sebe. Pokud chcete mít 100% jistotu, i tady je dobré obrátit se na právníka, který vám pomůže všechno vyladit do posledního detailu.
Vzorové texty obchodních podmínek i zásad zpracování osobních údajů najdete uvnitř Edutu.
Když to řeknu jednoduše, je to speciální typ stránky, která by se měla věnovat primárně jednomu vašemu TOP produktu a měla by vést k jednomu jasnému cíli.
Máte na svém webu ebook, který si lidé mohou bezplatně stáhnout. Vytvořte mu samostatnou stránku, kde o ebooku řeknete více, vypíchnete všechny jeho TOP vlastnosti a důvody, proč ho návštěvník prostě musí mít.
Inteligentně do textu vkládejte tlačítka s možností stažení ebooku. Cílem takové stránky je, aby si návštěvník ebook stáhl výměnou za svůj kontakt.
Stejně tak můžete vytvořit landing page i pro svůj TOP produkt. Akorát na konci stránky bude objednávkový formulář.
Cílem landing page by nemělo být odvést pozornost zákazníka jinam. Naopak. Proto se někdy hodí na landing page skrýt hlavičku a zobrazit jen jednoduchou patičku s kontaktem, odkazem na obchodní podmínky a stránku s informacemi o zpracování osobních údajů.
Naučte se, jak vytvořit skvělou landing page. Nebo také squezze page, prodejní stránku, vstupní stránku. Nebo také jiné stránky. Zaregistrujte se do Edutu.
Kurzy s úsměvem
Klikněte na tlačítko a začněte studovat online kurzy pro start a rozvoj vašeho podnikání.